
У період воєнного часу для спрощення процесу проведення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти Кабінетом Міністрів України було затверджено Постанову № 169 від 28 лютого 2022 р. (надалі-Постанова 169). У цій статті спробуємо описати алгоритм проведення спрощеної закупівлі за Постановою 169.
Сфера застосування спрощеної закупівлі за Постановою 169.
Замовники здійснюють публічні закупівлі, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, із використанням порядку проведення спрощених закупівель, встановленого Законом України “Про публічні закупівлі”.
При цьому, обмежень щодо максимальної очікуваної вартості Порядком не передбачено. Тобто, ви можете проводити спрощену закупівлю на будь-яку очікувану вартість більше 50 тис.грн.
Перелік випадків, коли проводити спрощену закупівлю не є обов’язковим.


Чи потрібно складати та оприлюднювати річний план щодо закупівель, які проводяться за спрощеним порядком?
Згідно з роз’ясненням Мінекономіки № 3323-04/50213-06 від 19.07.2022 р. річний план розміщувати не потрібно.
Покроковий алгоритм проведення спрощеної закупівлі за Постановою 169.
Крок 1. Визначення відповідальної особи за організацію та проведення закупівель за Постановою 169.
Рішення оформлюється розпорядчим рішенням Замовника. Ця особа може бути як уповноважена, так і будь-яка інша «відповідальна». Якщо обов’язки зі здійснення закупівель за Постановою 169 покладаються на уповноважену особу, потрібно це прописати в положенні про уповноважену особу. Якщо на іншу особу, тоді потрібно зробити відповідний наказ щодо покладання цих обов’язків. Слід зауважити, що проходження тестування згідно законодавства для відповідальних осіб не є обов’язковим.
Крок 2. Визначення переліків та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг (оформлюється рішеннями замовників/державних замовників, що здійснюють такі закупівлі).
Перелік та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг необхідно затвердити відповідним рішенням керівника підприємства / установи / організації. Зазначаємо, що до вищезазначених дій не залучається уповноважена особа або інша особа, яка є відповідальною за закупівлі товарів, робіт та послуг в умовах воєнного стану.
Рекомендуємо вносити в цей перелік тільки те, що дійсно необхідно вашій організації під час воєнного стану. Закупівлі, в яких немає нагальної потреби, краще відкласти і провести вже після перемоги, відповідно до процедур, які передбачені Закону України “Про публічні закупівлі”.
Крок 3. Публікація оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 Закону, обов’язково зазначаються:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;
4) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;
5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
7) очікувана вартість предмета закупівлі;
8) період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель);
9) кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю);
10) перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв;
11) розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати);
12) розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);
13) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.
Крок 4. Уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.
У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.
Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.
Крок 5. Подання пропозицій учасниками
Пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.
Кожен учасник має право подати лише одну пропозицію, у тому числі до визначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).
Пропозиції учасників, подані після закінчення строку їх подання, електронною системою закупівель не приймаються.
Пропозиція учасника повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції.
Такі зміни або заява про відкликання пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання пропозицій.
Крок 6. Проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 Закону
Для проведення спрощеної закупівлі із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох пропозицій.
У разі якщо була подана одна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку подання пропозицій автоматично переходить до етапу розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозиції учасника.
Крок 7. Розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника
Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.
Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п’ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.
За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.
У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.

Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.
Інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.
Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь.
Крок 8. Визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю або відміна спрощеної закупівлі.
Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів.
Слід зазначити, що згідно з роз’ясненням Мінекономіки № 3323-04/50213-06 від 19.07.2022 р., якщо договір укладається за Постановою КМУ 169, то замовнику не потрібно враховувати при укладанні договору за результатами оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимоги ст. 41 Закону України “Про публічні закупівлі”. Вимоги Закону розповсюджуються лише на ті договори, які укладені за результатом його застосування.
Замовник відміняє спрощену закупівлю в наступних випадках.

Крок 9. Розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 Закону.
Чи потрібно замовникам звітувати за договорами, укладеними за результатами спрощених закупівель за постановою № 169? Відповідь Мінекономіки (роз’яснення № 3323-04/50213-06 від 19.07.2022 р.): про виконання договорів звітувати не потрібно.