Бронювання військовозобов’язаних

Бронювання військовозобов'язаних

Скаржник зазначає, що замовником встановлена вимога про гарантування виконання зобов’язань щодо постачання предмету закупівлі та недопущення зривів у майбутніх поставках через недостатність працівників Учасника, надати завірену у встановленому порядку Учасником копію відповідного наказу Міністерства економіки України, отриманого підприємством відповідно до Постанови КМУ від 03.02.2022 № 194.

Скаржник зауважує, що нормами чинного законодавства України не передбачене обов’язкове бронювання підприємствами військовозобов’язаних працівників. Тому встановлення такої вимоги Замовником є неправомірним та дискримінаційним. Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до Документації та вилучити вимогу про необхідність надання завіреної у встановленому порядку учасником копії наказу Міністерства економіки України.

Замовник, посилаючись на статтю 16 Закону, зазначає, що у зв’язку з Російською збройною агресією проти України 24.02.2022 було введено воєнний стан в Україні та згодом його було продовжено до 21.11.2022. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03 березня 2022 року № 194 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану» (зі змінами) встановлено порядок здійснення бронювання військовозобов’язаних за підприємствами, установами та організаціями, які задовольняють потреби Збройних Сил, інших військових формувань, населення. Враховуючи викладене та з метою гарантування виконання зобов’язань щодо постачання предмету закупівлі учасниками в умовах правового режиму воєнного стану та недопущення у майбутньому невиконання договірних зобов’язань та зривів поставок через недостатність та/або відсутність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Замовником встановлено вимогу про надання учасником завіреної у встановленому порядку копію відповідного наказу Міністерства економіки України отриманого підприємством, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2022 № 194.

Позиція АМКУ згідно рішення №5849-р/пк-пз від 15.09.2022 року.

У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне. Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації учасник, в порядку передбаченому для процедури електронних закупівель, забезпечує наявність документів, передбачених цією документацією. У разі недотримання даної вимоги, Замовник має право дискваліфікувати пропозицію учасника. 1.1. Учасник відразу у сканованому вигляді PDF завантажує на електронному торгівельному майданчику, який приєднаний до системи електронних закупівель PROZORRO, наступні документи, оформлені згідно з вимогами статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі», документи мають бути відкриті для загального доступу (за виключенням підстав визначених Законом) та не містити паролів, з урахуванням положень статті 28 Закону, зокрема: — документи на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, повноважень представника або уповноваженої особи учасника та відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації. Перелік документів, які вимагаються на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, вимогам Закону та повноважень представника або уповноваженої особи учасника, встановлений у додатку 2;

— інші документи.

Відповідно до пункту 5 розділу ІІІ Документації кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників таким критеріям вказані у додатку 2 Документації.

Додаток 2 Документації містить кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.

14. Інші документи, зокрема:

14.2. З метою гарантування виконання зобов’язань щодо постачання предмету закупівлі та недопущення зривів у майбутніх поставках через недостатність працівників Учасника, надати завірену у встановленому порядку Учасником копію відповідного наказу Міністерства економіки України, отриманого підприємством відповідно до Постанови КМУ від 03.02.2022 № 194.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2022 № 194 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану»:

«1. Установити, що в умовах правового режиму воєнного стану бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, а також підприємствами, установами, організаціями, які задовольняють потреби Збройних Сил, інших військових формувань, населення (далі — підприємства, установи і організації), здійснюється у порядку, визначеному цією постановою. Дія цієї постанови поширюється на уповноважені банки, що залучаються до роботи (здійснення операцій) в умовах особливого періоду.

2. Органи державної влади, інші державні органи подають Міністерству економіки погоджені Міністерством оборони пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних у відповідних сферах управління, галузях національної економіки, на підприємствах, в установах і організаціях за формою згідно з додатком 1 в друкованій формі та/або в електронній формі з відповідним обґрунтуванням.

3. Міністерство економіки узагальнює подані органами державної влади, іншими державними органами пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних і протягом одного робочого дня приймає відповідне рішення та надсилає його копію Міністерству оборони, а також зазначеним органам. У рішенні Міністерства економіки зазначається строк дії відстрочки, який не може перевищувати шість місяців. …

5. З метою підтвердження надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час орган державної влади, інший державний орган видає військовозобов’язаному витяг з наказу Міністерства економіки. 6. Міністерство оборони організовує через Генеральний штаб Збройних Сил доведення в одноденний строк до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки витягів з наказів Міністерства економіки». Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення наведеної вище умови Документації. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати відповідний наказ Міністерства економіки України, отриманий підприємством відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2022 № 194, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.

Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Досвідчені юристи та спеціалісти нашої компанії допомагають учасникам грамотно скласти скаргу та подати її до Антимонопольного комітету України, Замовникам надати пояснення до органу Оскарження. Більш детальна інформація, ціни ТУТ.

Інформація отримана з сайту https://amcu.clarityapp.pro.