Процедура відкритих торгів з особливостями

Відкриті торги з особливостями

19 жовтня 2022 року набула чинності  Постанова Кабінету Міністрів України  №1178 від 12 жовтня 2022 р. Вона визначає нові правила закупівель держави на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Багато змін в процес публічних закупівель привнесла ця постанова. Важливим нововведенням стало зменшення кількості закупівель, які замовники зобов’язані  проводити в системі Prozorro. Так, не передбачена Постановою переговорна процедура закупівлі, немає відкритих торгів з публікацією англійською мовою, конкуретного діалогу. Залишились відкриті торги, але вони теж зазнали змін. Нижче  спробуємо допомоги розібратися в особливостях проведення процедури відкритих торгів по новим правилам.

У яких випадках проводяться відкриті торги з особливостями?

Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує  200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує
1,5 млн гривень здійснюється шляхом застосування відкритих торгів.

Строки проведення відкритих торгів з особливостями.

У відкритих торгів з особливостями майже всі строки коротші, ніж були у відкритих торгах відповідно до Закону.

Достатня кількість учасників для того, щоб торги відбулися.

Навіть, якщо тільки одна пропозиція подана на торги, торги не будуть вважатися такими, що не відбулися. Замовник повинен перевірити цю пропозицію та, якщо вона відповідає всім умовам документації, він має право визначити переможцем учасника, який подав цю пропозицію.

Які дії Замовника, якщо відкриті торги з особливостями не відбулися через відсутність пропозицій?

Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує  200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує
1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: відмінено відкриті торги через відсутність учасника процедури закупівлі (учасників процедури закупівлі), у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, а також  вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації, та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі).

Зміни, які стосуються кваліфікаційних критеріїв.

По-перше, замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону при закупівлі товарів. 

Проте, слід не забувати, що у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.

По-друге, у разі проведення відкритих торгів згідно з особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії Замовник не має право встановлювати кваліфікаційні критерії.

Можливість подання пропозиції більше, ніж очікувана вартість.

Ціна тендерної пропозиції може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів.

Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.

Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.

Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу тринадцятого пункту 41 цих особливостей.

Документальне підтвердження відсутності підстав у відмові в торгах згідно ст.17 Закону.

Тепер, Замовник не встановлю для учасників вимоги щодо документального підтвердження відсутності підстав у відмові в торгах згідно ст.17 Закону.

Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.

Крім цього, передбачено, що переможець надає документальне підвтердження відсутності підстав для відхилення відповідно до ч.3, 5, 6, 12 частини першої та частини другої ст. 17 Закону.

Разом з тим, інформація про заборгованість по сплаті податків не вимагається ні від учасника, ні  від переможця.

Розширення підстав для відхилення пропозиції.

Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є юридичною особою – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України
від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”).

Етапи проведення процедури відкритих торгів з особливостями за Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 117

Терміни, які вживаються у даній таблиці:

Закон – Закон України “Про публічні закупівлі” від  25.12.2015 року №922 –VIII.

Постанова — Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановаою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року.

Відкриті торги
Відкриті торги
Відкриті торги
Відкриті торги
Відкриті торги
Відкриті торги
Відкриті торги
Відкриті торги
Відкриті торги

Скачати таблицю ви можете нижче:

ТОВ «Підприємство «Вектор Груп» надає консультаційні послуги з питань публічних закупівель для державних Замовників, зокрема, з питань проведення відкритих торгів з особливостями. Пропонуємо ознайомитися з нашими ЦІНАМИ.