
Чи можна надавати право на виправлення помилок на вихідних? На це питання є практика розгляду скарг Антимонопольного комітету України.
Вимоги скаржника
Скаржник зазначає, що в п’ятницю вночі 05.05.2023 о 20 годині 47 хвилин 38 секунд Замовником було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Скаржнику відповідно до п. 40 Особливостей. Серед вимог зокрема міститься: «1.3. Згідно з п. 8 розділу 2 додатку 1 тендерної документації учасники надають копію витягу з реєстру платників єдиного податку. Дата видачі документів повинна бути не ранішою дати виходу оголошення про проведення відкритих торгів. У складі тендерної пропозиції учасника відсутній витяг з реєстру платників єдиного податку, з датою видачі не ранішою дати виходу оголошення про проведення відкритих торгів», «3.3. Витяг з реєстру платників єдиного податку, з датою видачі не ранішою дати виходу оголошення про проведення відкритих торгів».
Таким чином, маючи упереджене ставлення до Скаржника, розуміючи, що Державна податкова служба не працює в п’ятницю після 18:00 та на вихідних, зловживаючи своїми правами, з метою суб’єктивного та упередженого визначення переможця закупівлі, Замовником оприлюднено вимогу в порядку п. 40 Особливостей саме в п’ятницю 05.05.2023 вночі о 20 годині 47 хвилин 38 секунд, заздалегідь знаючи, що Скаржник фізично не зможе взяти в Державній податковій службі протягом 24 годин новий витяг платника єдиного податку, оскільки остання вже зачинилася та відчиниться лише через 48 годин, що зроблено з метою подальшого відхилення Скажника на підставі п.п. 1 п.41 Особливостей, тобто Замовник свідомо створив такі дискримінаційні умови для Скаржника, за яких він не зможе виконати протягом 24 годин вимогу Замовнику, що дозволить йому в подальшому, користуючись даним зловживанням своїх прав, відхилити пропозицію Скаржника (в супереч ч. 2 та 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
На підтвердження надано графік роботи Державної податкової служби, в якій Скаржник перебуває на обліку, з офіційного сайту. Перебування Скаржника на обліку саме в Головному управлінні ДПС у Вінницькій області підтверджується чинним витягом з реєстру платників єдиного податку № 2202283400969 від 01.04.2022.
Пояснення замовника
Замовник зазначає, що на виконання п.40 Особливостей 05.05.2023 учаснику було надано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Проте, учасник не виправив вищезазначені невідповідності. Можливість розгляду Пропозиції Скаржника (після відхилення попередньої пропозиції) почалася з 05 травня 2023 15:47 год, тобто з цієї дати пропозиція була визначена електронною системою найбільш економічно вигідною.
Згідно з п.38 Особливостей строк розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення її електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною. Таким чином, кінцевим строком розгляду Пропозиції Скаржника було 12.05.2023 до кінця дня. З огляду на вищенаведене, вимога про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції, була надана учаснику вчасно, не пізніше ніж за два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій.
Позиція АМКУ згідно рішення №7342-р/пк-пз від 25.05.2023 року
У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
Додаток 1 Документації містить перелік документів, що має надати учасник: 8. Копія витягу з реєстру платників єдиного податку** (для платників єдиного податку). ** Дата видачі документів повинна бути не ранішою дати виходу оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, дата оприлюднення Процедури закупівлі 21 квітня 2023 11:05.
У складі Пропозиції Скаржника містяться: — витяг з реєстру платників єдиного податку: дата видачі витягу 09.11.2022 (Витяг з реєстру платника Єдиного).
Разом з тим, у складі Пропозиції Скаржника відсутній витяг з реєстру платників єдиного податку датований не раніше дати виходу оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником було оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей: «1.3. Згідно з п. 8 розділу 2 додатку 1 тендерної документації учасники надають копію витягу з реєстру платників єдиного податку. Дата видачі документів повинна бути не ранішою дати виходу оголошення про проведення відкритих торгів.
У складі тендерної пропозиції учасника відсутній витяг з реєстру платників єдиного податку, з датою видачі не ранішою дати виходу оголошення про проведення відкритих торгів … 3) Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. 3.3. Витяг з реєстру платників єдиного податку, з датою видачі не ранішою дати виходу оголошення про проведення відкритих торгів». Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Скаржник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була правомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
Досвідчені юристи та спеціалісти нашої компанії допомагають учасникам грамотно скласти скаргу та подати її до Антимонопольного комітету України, Замовникам надати пояснення до органу Оскарження. Більш детальна інформація, ціни ТУТ.
Інформація отримана з сайту https://prozorro.gov.ua/.